تحلیل بورس اوراق بهادار

آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی و نکات بورس.

تحلیل بورس اوراق بهادار

آموزش تحلیل تکنیکال و بنیادی و نکات بورس.

تحلیل بورس اوراق بهادار

در این وبلاگ نکات آموزشی حول محور بورس اوراق بهادار که شامل بخش های مختلفی می باشد وجود دارد.

محبوب ترین مطالب
مطالب پربحث‌تر

۲۹ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

کانال تلگرام سیگنال خرید و فروش رایگان:


نوسانگر Awesome | نوسانگر مهیب

هدف

نوسان گر مهیب (Awesome Oscillator) یک اندیکاتور شتاب حرکت است که تغییرات دقیق در نیروی محرک بازار را بازتاب می دهد و به تشخیص قدرت روند برای رسیدن به حداکثر نقاط شکل یافتن یا اصلاح کمک می کند.

کاربرد

سه سیگنال اصلی قابل رویت وجود دارند:

  1. بشقاب. از سه ستون پشت سر هم بالای خط صفر، دو ستون اول باید قرمز رنگ باشند (ستون دوم باید کوتاه تر از ستون اول باشد) و ستون سوم باید سبز رنگ بوده و بالاتر از ستون  قبلی اش (ستون دومی) باشد. چنین آرایشی یک سیگنال واضح خرید است و اگر همین الگو بطور برعکس در ستون های زیر خط صفر شکل بگیرد، به عنوان سیگنال خرید در نظر گرفته می شود.
  2. قطع کردن خط صفر. اگر ستونی خط صفر را بطور صعودی قطع کند و از آن عبور کند، ارزش خود را از حالت منفی به مثبت تغییر می دهد. ما به چنین حالتی، یک سیگنال خرید می گوییم. اگر حرکت نمودار ستونی در جهت عکس رخ دهد، سیگنال فروش ایجاد می شود.
  3. دو نوک. اگر ستون ها در زیر خط صفر، پشت سر هم دو نوک، شبیه به دو قلۀ واژگون شده را تشکیل دهند بطوریکه نوک دومی از نوک اولی به خط صفر نزدیک تر باشد، یک سیگنال خرید شکل گرفته است. سیگنال فروش هم هنگامی خواهد بود که آرایشی مشابه در بالای خط صفر شکل بگیرد.
نوسانگر مهیب

محاسبه

شاخص نوسان گر مهیب (Awesome Oscillator) یک میانگین حرکتی سادۀ 34 دوره ای است که از طریق نقاط مرکزی نوارها H+L)/2) طراحی می شود و از میانگین حرکتی سادۀ 5 دوره ای تفریق می شود سپس در طول نقاط مرکزی نوار ها(H+L)/2) با نمودار نشان داده می شود.

قیمت متوسط = (بالا+پایین)/2

SMA = AO(قیمت متوسط, 5)-SMA(قیمت متوسط , 34)

که در اینجا

SMA - خط میانگین حرکتی ساده.


منبع: www.ifcmir.asia

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ آذر ۹۵ ، ۱۲:۲۳
سامان ایران
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۵۳
سامان ایران
کانال تلگرام سیگنال خرید و فروش رایگان:
telegram.me/stockexchanges

10 نکته مهم موفقیت در بازار سهام 

قبل از سرمایه گذاری در بورس به نکات تجربی زیر توجه داشته باشید . این نکات اگرچه ممکن است ریز و یا کوتاه باشند اما در بسیاری از موارد به سرمایه گذاران کمک می نمایند


1.      اصول و مفاهیم مقدماتی بورس را بیاموزید : 

          برای تصمیم صحیح لازم است اصول اولیه بورس را فرا بگیرید . مهمترین این اصول  شامل : تعیین بازده مورد انتظار با توجه به ریســــــــک بازار سهام , بررسی  EPS شرکتها ، تفکیک و بررسی روند  سود اعم از ناخالص , عملیاتی ، هزینه مالی , سود خالص  , عوامل تعیین کننده  قیمت تمام شده و موثر در حاشیه سود , استفاده درست از نسبت P/E و ارزیابی متوسط P/E صنعت ، بررسی نقد شوندگی سهام و سهام شناور آزاد ، بررسی ریسک صنعت و سیستماتیک ، بررسی و آشنایی با تکالیف مجامع عادی و فوق العاده و سایر مفاهیم بورس می باشد .

2.      سرمایه بیکار داشته باشید :

        لطفاً سرمایه ای را به سرمایه گذاری در بورس اختصاص دهید که حداقل برای دوره های 6 یا 12 ماهه به آن احتیاج نداشته باشید . ممکن است پس از سرمایه گذاری در سهام برآورد شما با انحراف مواجه شود و مجبور باشید برای مدتی سهم را در سبد خود نگه دارید که اینکار به سرمایه بیکار نیاز دارد .

3.    تحلیل های سیاسی و اقتصادی انجام دهید :

      قبل از سرمایه گذاری لازم است نیم نگاهی کلی به سیاست و اقتصاد کلان داشته باشید و تصمیمات سرمایه گذاری را با توجه به آن انجام دهید .  قیمتهای جهانی کالاها و نفت ، قیمت جهانی طلا , برابری ارزها و سایر مفاهیم اقتصاد کلان مانند نرخ تورم , رشد , تولید ناخالص داخلی را نیز در نظر بگیرید . 

4.     پرتفولیو(سبد سهام) تشکیل دهید :

        برای سرمایه گذاری در بورس اقدام به تشکیل سبد سهام کنید بخشی از سبدتان را به سهام کوتاه مدت و بخشی را سهام بلند مدت و مابقی را   سهام میان مدت تقسیم کنید ، لازم است ضریب همبستگی سبدتان منفی یک باشد .

5 . استراتژی داشته باشید :

        با توجه به حالات روحی و روانی و همچنین هزینه پولی که به بورس اختصاص داده اید ، یکی از استراتژی های محافظه کارانه ، جسورانه و میانه رو را رعایت کنید و برای سبدتان برنامه داشته باشید .

6  . شاخص بورس را در نظر داشته باشید :

     شــــــاخص بورس و شرکتهای تأثیر گذار بر آن را کنترل کنید و زمانی که زمزمه های حبابی شدن بازار به گوش می رسد در تصمیمات دقت کنید .

7  . به شایعات توجه نکنید :

      بسیاری از اشخاص تأثیر گذار در بازار ، پس از خرید سهام اقدام به خبر سازی و شایعه پراکنی برای آن می نمایند که می بایستی مراقب باشید و با تدبیر عمل نمایید .

8-  سهم بد در صنعت خوب بهتر از سهم خوب در صنعت بد است :

همیشه قبل از خرید سهم صنعت را تحت نظر بگیرید و سهام شرکتی را که در  صنایع رکودی به سر می برد انتخاب نکنید .

9-    سهامتان را بفروشید  : 

 اگر سهمی را طبق توصیه دوستان و یا پس از تحلیلهای خودتان خریدید و اوضاع طبق مراد شما نبود آنرا بفروشید . همیشه تحلیلهای شما درست نیست . پذیرش اشتباه ممکن است به سودآوری تبدیل شود .

10برای معاملات وقت بــــــگذارید : 

معامله گران موفق روزانه به بررسی بازار پرداخته و از کلیه امکانات از قبیل روزنامه , اینترنت , حضور در تالار بورس , حضور در شرکتها و سایر راهها استفاده می نمایند .


منبع: 3ico.ir


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۵ ، ۱۱:۴۶
سامان ایران